måndag 27 maj 2013

Förberedelser!

Oj så mycket vi har att göra hela denna veckan! 
Maken måste fixa sitt körkort så att han får köra med det i Sverige, till det måste typ 2 papper fixad från olika ställen. Sen även ett "bevis" eller vad man ska kalla det på att han får lämna landet och det är från militären. Även där papper som måste fixas innan han kan åka dit!
Plus att han har jobb nästan varje dag denna vecka! 
Men det ordnar sig som tur är kan han välja när han vill börja och sluta dom dagar han jobbar på sitt extra jobb. 
Så det blir klart i tid. 

Jag har hur mycket som helst att göra.
Men då bara hemma! 
Jag måste stor städa hela lägenheten igen... 
Här funkar det inte riktigt att "städa av" bara. ( dammsuga, torka och damma)
Utan det måste stor städas en gång i veckan. Då menar jag, dammsuga så klart, torka golv, grov damma, golv lister, dörrar och karmar, fönster ja allt du kan tänka dig! 
Det blir så dammigt och sandigt så det är inte klokt. 
Så med denna värme går det inte riktigt att få hela lägenheten klar på en dag! 
Så jag ska börja i morgon för att vara klar på torsdag. 
Jag måste tvätta det vi ska ha med oss när vi åker det gör jag på fredag förmiddag. Och sen på lördag ska det packas, en sista sväng med dammsugaren och en snabb damm det lär behövas redan då. Jag ska även plocka undan allt som går typ prydnads saker och sånt. Det åker in i garderoben för att inte samla damm när vi e borta, då e det bara tomma ytor som måste torkas och dammas av när vi kommer hem. Tv bänken med boxer och allt sånt kommer täckas med lakan. Då är det inte så svårt att få bort sand och damm när vi kommer.

Mitt i allt fixande så får vi nog middags gäster på torsdag. 
Ahmeds närmaste vän bor i saud Arabien  och han är här just nu för en månads semester men han åker tillbaka medans vi är i Sverige. 
Så då har vi bjudit över honom och några till vänner på middag. Så det blir trevligt. Men då blir det en heldag i köket. Ska göra köttfärssås och det måste bli på ca 2 kilo köttfärs. Vi kommer bara vara typ 6 pers. Men 2 av dom äter fruktansvärt mycket! Men det är bara roligt!!

Nu måste ja försöka sova så jag kommer upp i god tid i morgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar