onsdag 22 februari 2012

Förlåt!!

Förlåt för den dåliga uppdateringen.
Men det har tyvärr inte funnits mycket ork och kraft till att skriva. Jag fick reda på förra veckan att min gammelfarmor har fått en hjärtinfarkt, och skulle ha åkt till sjukhuset igår med min pappa för att hälsa på henne.
Men då ringer min pappa flera timmar innan han skulle hämta mig, och säger att sjukhuset har ringt till min farfar och sakt att det är riktigt nära nu, det handlar bara om några minuter eller timmar.
Så pappa ringde och frågade om jag skulle åka med iaf, men det klarar jag inte. Jag vill minnas henne pigg och glad.
Så pappa var där hela dagen fram till ca 9 10 på kvällen. Under alla dom timmarna från 12 ca, så kunde hon bara få fram 2 ord som dom hörde vad hon sa. Annars så låg hon bara och flämtade.

Men idag nu kvällskvisten så ringde pappa igen och berättade att han varit där även idag.
Och hon är lite piggare, sitter fortfarande in upp eller så. Men hon hade iaf bett om att få lite vatten och kaffe att dricka.. Så det är väl kanske på bättrings vägen, tror väl inte det kanske med tanke på att vissa organ har börjat att ge upp..

Min gammelfarmor har varit en ganska stor del utav min uppväxt vad jag har fått höra. mina föräldrar var så unga när dom fick mig. Så jag spenderade väldigt mycket tid hos min gammelfarmor och gammelfarfar, hjälpt gamelfarfar att vecka bil och diverse saker. Och satt med gamelfarmor i gungstolen och mös. Kommer även ihåg att jag alltid satt och pillade med hennes öronsnibbar, dom hängde så mycket. hon bar alltid tunga örhängen när hon var ungre.
Idag så är hon 94 år gammal. Så hon har väl gjort sitt kan man tycka. Det tycker hon också har hon sakt enda sen i julas. Men även sakt till läkarna när hon kom in, jobba inte för mycket med mig jag är så gammal och klar här, hade hon sakt! Det är tråkigt men alla ska vi tyvärr den vägen.
Hon är den envisaste människan på denna jord! Har sakt i flera år att hon lever på sin nyfikenhet! det kan ju hända något som hon skulle kunna missa!
Hon är för go min lilla tant..

Skönt att får skriva av sig lite... Känns lite bättre i hjärtat och själen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar