torsdag 24 mars 2011

Första resan

2004 så gjorde jag min allra första utlands resa. Och den gick till Egypten, sharm el sheik!
Det var min farfar som bjöd med min familj det vill säga min pappa, hans fru och min lille bror, även min faster med man och 2 barn, och så klart farmor och farfar. Det var när min farfar fyllde 60.
Jag var så förväntansfull att få åka utomlands för första gången.
Och sedan att då få komma till ett så fantastiskt land!

Mina första intryck var faktiskt inte så positiva, men det varade bara dom 3,4 första dagarna.. Dom var väldigt jobbiga för mig. Kommer ner som 14 åring, ALLA stirrar skriker efter en och TAR på en. Mitt väldigt långa och väldigt blonda hår gjorde det ju inte direkt lättare, sen att man är ganska så "utrustat" upp till också, gjorde det verkligen inte lätt..
Men efter några dagar så började jag fatta hur jag skulle bete mig. Nästan som en liten bitch. Men det var ju det man var inte van vid all uppmärksamhet, så när dom ropa alla dessa smikrande ord till en så kollade man ju tillbaka med ett jätte leende. Men sen förstod jag också att om jag inte gör det så kanske det inte blir lika mycket, och mycket riktigt det lugnade ner sig regält!
Då kunde jag börja njuta utav denna resa. Inse vilket härligt land, vilka härliga människor det faktiskt var!

Den resan varade bara i en vecka. Och när det var dags att åka hem så ville jag verkligen inte hem!
Det kändes som att jag redan var hemma! Enda sedan denna resa så har jag varit helt förälskad i detta land. .

Jag har tyvärr inga bilder från denna resa, alla dom bilderna finns hos min pappa tror jag.. men till nästa resa så kommer det upp bilder!'
Detta var lite små kortfattat, det finns egentligen inte så mycket mer att säga om denna resa. Det hände inte så mycket, vi gjorde inte så mycket egentligen. förutom att vi var ut med båt och snorklade men den lilla trippen vet jag inte ens om jag vill blicka tillbaka till. Jag och båtar går inte direkt ihop då jag blir väldigt åksjuk, kan ju säga så mycket som att jag hade ätit pasta bolgnese precis innan, och det tyckte fiskarna var jätte gott!!
Vi var även ut på en liten "kamel" tur. Kan ju säga så mycket som att in pappa störde sig väldigt mycket på det, det var ju inga kameler de var ju dromedarer. Men det var en upplevelse...

Kan ju säga att det inte dröjde länge förens jag var tillbaka!

Jag träffade ju också så klart en lite semester flört, men det varade inte länge. eller jo iaf tills nästan resa ner. Denna resa var i november 2004 och nästa resa blev redan i maj 2005 men då blev det 2 veckor tillsammans med min mamma, min faster och en vän till min mamma.. 
Men mer om denna resa i ett annat inlägg.. Kommer kanske upp idag eller i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar